Overzicht

Alweer 18 jaar geleden ben ik begonnen als verkoopmedewerker in de winkel in Den Haag. Daarvoor werkte ik in de horeca, maar ik wilde graag een baan met meer uitdaging en mogelijkheden om te groeien. Dat is ook precies wat mij destijds aansprak en nog steeds aanspreekt bij Hans Anders: the sky is the limit.

Opticien

Ik ben begonnen zonder opleiding en kennis van het vak, maar intern opgeleid om vervolgens mijn opticien diploma te behalen. 9 jaar lang heb ik met veel plezier in de winkel gewerkt, maar toen Hans Anders in 2011 ging starten met het verkopen van merkmonturen ben ik als productmanager op het hoofdkantoor in Gorinchem gestart. Daar ben ik gaan werken aan samenwerkingen met diverse merken, zoals Pierre Cardin, DKNY, Nina Ricci en Kenzo. In eerste instantie deed ik dat alleen voor Nederland, later ook voor België en Zweden.

Milaan, Londen, Parijs en New York

In de loop der jaren hebben we veel nieuwe merken toegevoegd aan het assortiment. Samenwerkingen waar ik nog elke dag trots op ben met Ray-Ban, Tommy Hilfiger en Lacoste. En nog steeds ben ik altijd op zoek naar nieuwe merken, die goed passen bij Hans Anders! Dagelijks ben ik bezig met het spotten van de nieuwste trends. Ik bezoek daarvoor bijvoorbeeld beurzen in Milaan, Londen, Parijs en New York. Ik stel het assortiment merkmonturen samen per winkeltype en bekijk vervolgens hoe het wordt verkocht.

Inmiddels ben ik doorgegroeid naar Category Manager, waardoor ik naast het inkopen van de monturen en het samenstellen van de collectie meer eigenaarschap over de merken in het algemeen heb. Zo probeer ik samen met onze Marketing afdeling na te denken over merkencampagnes en ga ik mee naar fotoshoots om de perfecte bril voor de modellen uit te zoeken. Uiteindelijk willen we met onze mooie collecties zoveel mogelijk klanten aanspreken.

Uitdaging

Eigenschappen die passen bij een Category Manager zijn: flexibel (ik ben veel onderweg en op reis), stressbestendig, zelfverzekerd en niet te vergeten: modebewust. Toen ik in 2002 bij Hans Anders kwam werken kochten mensen een bril als hulpmiddel, om beter te kunnen zien. Nu is een bril een fashion item en daar mag ik mij elke dag mee bezig houden!

Het leukste aan mijn werk vind ik de uitdaging: het voorspellen van de trends waarvan ik de collectie al een jaar eerder moet samenstellen. Regelmatig kom ik mensen op straat tegen met een merkbril van Hans Anders, die ik heb uitgekozen! Erg leuk om mijn werk terug te zien in het dagelijks leven. Ook het werken met grote merken vind ik nog steeds heel bijzonder, wie krijgt er immers de kans om een paar keer per jaar grote events bij te wonen!